diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Ettårskalas

Publicerad 2018-05-07 04:20:00 i Allmänt,

Söndagen bjöd på ettårskalas i vårt hus.
******fotograf: Monika******* Tänk att det gått så fort att få gosiga Ebbe att växa så fort. Jag klev upp i ottan och började greja. Städat hade jag gjort men gårdagens besökare (som jag blev glad att de kom och var här med oss) hade gjort det lite städ-o-gjort så det var bara att börja dammsuga igen. Jag plockade ordning och ställde iordning. Dotterns familj kom vid 9.30 tiden och började greja. Vi försökte planera in mat / sov tider på ettåringen mellan festfixandet . Minuter blir värdefulla klockslag när man ska få gäster OCH då bebisar vill göra lite som man vill (åså skall man ju försöka duscha och göra sig själv prespektabla ) innan kalasporten slår upp dörrar. Kl 12 började kalaser för första sittning.och lek Kl 15 började kalaset för andra sittning och lek
Ca 55 personer var det sammanlagt i vårt hus. Vilken ära att få vara med om detta! Så skoj!
Jag försökte köra marktjänst hela dagen men vid kl 17 tog mina krafter slut. När det blir så i kroppen är det som någon sliter av energiströmkabeln . All ork försvinner lika fort som ett knäpp med fingrarna (som jag inte heller har kvar i bruk) Hemköpemat som åts tillsamman i huller om buller anda och de andras undanröjning satt jag och kollade på innan sista gästen åkte kl.18.45. Dottern stannade kvar och städade undan så vid kl. 20.30 såg huset ut som det ej varit ettårskalas här. Då hade jag redan kastat av mig behå och byxor för liggande vila under värmefilten mot min kropp. Tänk vad duktig vår dotter (med familj) fixar saker. Det är så skönt att hon är så bra på städning. Hon lämnar aldrig något strul innan familjen åker hem. Så stolt över dig Vicky💛 En rolig dag för vårt andra barnbarn har det varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela