diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Ibland behövs semester

Publicerad 2018-03-14 11:05:17 i Allmänt,

Idag har vi upplevt en vacker öde strand (igen) vi har förflyttat oss med vespor /motorcyklar. Jag älskar att få uppleva saker och vi tar allt i lugn takt men ändå blir min kropp smärtfylld och trött. Mitt bäckenben är ej gjord för att "rida moppe " på klumpiga väggar men jag gör det ändå på ren tjur för jag älskar få semestra på semestern. Planen när vi kom hem var att duscha av sig all sand som kletat fast på kroppen men det bär strömavbrott så jag fick svalka mig i 30° havet istället och sedan lade jag mig ned på rummet. Sängarna i detta land är ej gjorda för skandinaviska kroppar. De är stenhårda utan bäddmadrass. Lite medvetna känner vi oss alla efter en natt men ändå känner jag att min kropp vill vila så här några timmar innan middagen. Jag sover såklart ej (då dags sömn stör nattsömn för vuxna människor) men jag vilar. Min kropp mår du mycket bättre av värme. Fast det är inte därför min kropp är bättre nu utan det är för att man har semester. Inga mat, städ, pass, klipp, tvätt bestyr utan bara semester. Jag är min sjuka kropp här också men som sagt jag pressar mig lite mer i det tysta . Om jag skulle känna efter på smärtskalan i mina olika kroppsdelar skulle det variera från 5-9 på skalan 0-10

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela