diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

I järngrepp

Publicerad 2018-03-01 07:19:57 i Allmänt,

Idag slickar man inte på någon vägstolpe eller järnräcke. Minus 25 grader. Brrr.... för denna vinter. Vi människor har för lite päls för denna kyla fast att benen lämnats orakade några veckor nu så värmer inte tantfjuna. Planen för dagen kan lätt spoileras med denna kyla . Det går ju inte att parkera utan motorvärmare. Så jag tror nog att jag får vara hemma idag. Så trååååkkkiiigt. Igår blev en kul dag hemmavid trots kylan. Liam kom hit då mamman och Ebbe skulle på vårdcentral, sedan kom de hit och lekte . Jag är så glad att min kropp tillåter att hjälpa så mycket som möjligt. Jag är pensionär så min dag behöver inte vara planerad i detalj utan jag kan lätt vända på planerade göråmål. Vad är viktigast; "städat hus" eller umgås och lek? Helt klart att ge sin energi till att vara tillsammans. Det är sådant som är viktigt. Jag kan handla eller städa på kvällar (om kropp tillåter) Affärer är öppna till kl.22 På så sett slipper man ju även trängas i trafik och i butik oxå. Men idag blir det inte lika lätt då planen var att umgås med sonsambon och kolla kläder å t henne. Minusgraderna skall hålla i sig fast det skall väl krypa ned under minus 20 mitt på dagen är det sagt. Men som sagt jag är pensionär. Jag kan välja vad jag ska göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela