diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Sverigesvård är fantastiskt!

Publicerad 2018-06-28 18:37:00 i Allmänt,

Tack för att jag föddes i Sverige. Att få vård snabbt och proffsigt. Utdrag ur min sjukvårds-kalender två senaste veckor: Tisdag: blodprov för 3månaders uppföljning för Hematologen Tisdag: blodprov och urinprov för 3månaders uppföljning /reumatolog Tisdag kl.17. Skrev Receptförnyelse genom 1177-sida Onsdag: Utskrivet av pencilin från kirurg för sårinflammation Måndag: telefonkontakt med Hälsocentral. Fick läkartid kl 14. Läkartid med undersökning & samtal 20minuter Sjuksyster tog: ekg, snabbsänka , urinprov och blodprov för kolla ev. Lung-blodpropp. Akut-Remiss till Sundsvallssjukhusröngen. Akutröntgade lungor kl.16 Kl17. Telefonsamtal från hälsocentralläkaren Utskriven medicin Onsdag: brev genom snigelpost:kallelse för större hematolog-blodprov (sändas till Umeåuniversitet) & hematolog läkarbesök kallelse Torsdag: Magnetkamera inkl. Kontraströntgen för koll av "fistel" innan 4de operationen av denna. Jag måste då säga: vilken jäkla bra sjukvård vi har i Sverige! Allt detta betalade jag noll kronor för pga. Frikort för sjukvård och läkemedel högkostnadsskydd. Tack Sverige för att vi skattar. På så sett kan jag få vård. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela