diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Barnslig på nytt

Publicerad 2018-07-30 19:44:45 i Allmänt,

Jag älskar att vara mormor och farmor. Jag har alltid älskat att vara mamma och moster också. För då har jag fått uppleva världen genom barnsögon. Att få ynnesten att få ta dagstripper,semester eller att umgås hemma i närområdet. Jag verkligen älskar det! Jag förstår hur min mamma älskade att göra saker med oss eller låna våra barn för att uppleva. Precis rätt. Så skulle alla barn kunna få uppleva världen. Tillsammans med dem som älskar dem så mycket. Idag åkte vi till trolskaskogen i Jättendal. Jag rekommenderar er med barn från 3 1/2- 10 år att åka dit och uppleva sagan. Proffsiga skådespelare, lagom lång promenad i skog där jättar, älvor, lyssningar, fee'r, troll och tomtar har sina hus. Otroligt bra gjort och fint. Ja, jag säger än en gång: Djurparker, sagoland,tivoli,badstrand,skog, lekparker,teatrar mm... SKALL upplevas genom barnsögons-sällskap. Underbart! Som idag skall det göras. Vuxna försöker stå på sidan eller längst bak . De barn som var mer blyg hade såklart trösten av medföljande vuxen men annars skall de små få uppleva mest. Det är det som är meningen med dessa äventyr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela