diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Andas bättre

Publicerad 2018-07-12 07:21:57 i Allmänt,

Jag tycker jag andas bättre ändå är det som ett band runt bröstkorgen. Det gör lika ont i vilande som rörligt tillstånd. Jag har fått mer energi iallafall och orkar prata samtidigt som jag gör något kroppsligt. Tror att jag hade virus och leukemi/beschtrew- besvär samtidigt. Jag skall bli kallad för att mäta lungor i test. Det känns bra men också lite onödigt. Det är ju inte något livsfarligt. Vi har haft barnbarnen på övernattningsbesök och vanligt besök. Tänk vilken lyx det är att få vara nära barns tankar och gos.
Som Liam så förra veckan när han lekte i hoppborg på stranden och ville jag skulle se på. - mommo...nu kan du gå...*sas i viskade tonläge -Nej men jag gillar titta på dig -MÄH mommo...Jag ha ju kompisar häj nu! Så jag fick gå och sätta mig längre bort, pinsam mormor tyckte Liam 3 år. Att få ha dem bredvid sig ofta och få vara del av vardagen och roliga aktiviteter är otroligt energigivande för mig. Jag blir såklart trött mellanåt, men jag klarar allt. Det får väl bli som det blir med andra sysslor . Huvudsaken ungarna är mätta och glada. Disk och städ får man ta sedan. Fast min dotter är suverän på att städa och hon dammsög , tog ut/i disk ur maskin,plocka undan ute på gården och packade undan innan de åkte hemåt. Hon är så snabb och effektiv. Tycker jag känner igen "friska Ingela" i hennes kvicka arbete. Jag har även hunnit måla (då barn ej varit här) och varit och handlat lite på sommarrea. Skulle egentligen endast inköps 18års present till bonusmostersjänta. Det var svårt att låta bli att "tjäna" på rean så jag handlade massa barnkläder, en kappa till mig och en jacka till maken mm... 75% blir ju så billigt! Tänk vad kul det är att shoppa!
Fast jag gillar mest att shoppa då jag tjänar. Gillar att känna klämma och rota. Idag är planen att få trädgårdsmöbler färdigmålad. Vika massa tvätt och få in allt på sin plats i skåp och lådor. Skura bort saftfläckar på golv. Sedan kanske man får besök av smått. Det hoppas jag på♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela