diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Vita arkiv

Publicerad 2018-01-03 10:04:33 i Allmänt,

Vita arkivet som det kallas det där med önskemål om vad som sker när man dör är ett önskemål jag haft att fylla i ett tag nu men ej gjort. Det är ju knäppt att man inte gör sånt när man tänker på det. Det är ju samma med donationsregister. Det har jag ju iallafall fyllt i men det är väl i onödan då ingen vill ha nått från min sjuka kropp? Men det där med önskemål och tankar om begravning mm...har jag pratat med maken om iallafall och sökt lite på nätet. Jag har fundering om det här med kyrkan. Jag är ju ateist och har haft en längre ide funderingar på att avsluta medlemskap där i, men oftast har just begravningen Varit det som satt stopp om ev. uppsägningen. Vart skall man mina anhöriga annars hålla till för ett sista adjö? Nu har jag kollat upp och man kan ha borglig begravning med hjälp av begravnings entreprenörer eller annan person. Jag skall ta mig i kragen och kolla upp. För att nån gubbe /tant skall stå och kasta massa drabbelord och sagor över mig då jag dött tycker jag är onödigt och faktiskt hyckleri då jag ej tror på dessa sagor. Inte för att jag själv kommer veta vad som sker men jag känner så nu medans jag lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela