diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Provtagning inför möte

Publicerad 2018-01-03 09:51:21 i Allmänt,

Igår var jag tvungen att ta prover inför kommande möte med lilla doktorn på hematologen. Proverna skulle analyseras i Umeå och tar några veckor att få klara så det var sista dagen för blodet att sändas. 9 blodrör och urin. Det är ju så att jag måste ta prover för reumatolog också i samma intervaller så därav så många rör. Det är så knäppt att inte de kan samköra pga. De flesta är dubbletter. Kostnadseffektivt? Nej . Slöseri med pengar är det inom landstinget. Det är konstigt att politiker inte frågar oss sjuka för tips på effektivitet lösningar då arbetet oftast går "som vi alltid gjort så gör vi" Datavärlden är ju så mycket bättre nu och kommer ju att utvecklas ytterligare så att prata med datorn och söka på datorn och samtala genom datorn vore något som skulle effektivisera mycket mer. "Doktor/sjuksyster samtal över nätet och samköra mottagningar Men det är väl som mentaliteten Kommun - Landstig= nej vi gör inte så det är deras ekonomi...samköra ekonomi...nej det har vi aldrig gjort....mitt är mitt...ditt är ditt.... Idag skall jag iallafall slösa pengar på mig själv. Vi skall leka på äventyrsbad och njuta av värme vatten och lek. Egentligen är det inte så bra för mig pga. Sår men nu är jag så less på att aldrig läka så nu skoter jag i om jag får infektion. Jag får väl äta pencilin igen då. Jag måste ju få leva i mitt liv! Nu har jag varit nyttig en timme och plockat ned alla julsaker. Hallen är full med sorterade kartonger (advent, jul , gran) och min käre make skall få använda musklerna när han kommer hem och stuvar in allt i förråd på ovanvåningen. Jag orkar inte bära med min handikappade kropp. Nu skall jag sanera kroppen från luddigt hår, benhår mm... så inte jag ser ut som en rysk baborska på badhuset. Det räcker att jag är tjock och ful... ~behöver ju inte ha mustasch iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela