diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Lördagmorgon

Publicerad 2018-01-27 06:56:00 i Allmänt,

Veckan har blivit helg och mina dagar vävs in i dagar som är likadana. Jag har vaknat tidigt de flesta dagarna denna vecka p.ga smärta men även att jag har en slags illamående och ont i magen. Vet inte vad det är som spökar men det känns bättre då jag inte har magen helt tom. Säkert en släng av magkatarr eller medicinerna som gröper ur mig inifrån. Jag har inte så mycket som är måste görande så jag kan pilla på med livet i lagom takt. Att få ha barn och barnbarnen nära mig gör dagarna som bäst. Igår var alla tre här och gav mig skratt, prat ,gos och lek . Helt underbart! Tiden går så fort. De små blir så fort större och varje individ har sitt sätt att charma sin mormor / Farmor. 3åringen har nu så roligt ordförråd. -mommo, sluta prata..vill inte prata på hela dan', tyst mä dej Ja det är underbart t.o.m när ungarna kör tyst på mig, när jag bara vill höra hur dagen på dagis varit. Hihihiii..... Nu har även solen kommit fram mellanåt. 5meters höga snöhögar blev igår roliga lekhörn och vi vuxna fick lite syre i hjärnan. Det här annars varit dåligt med utevistelse för mig då minusgrader, vindstyrkor och nederbörd har varit ihållande denna vinter. Det är svårt att må riktigt gott i kroppen i minusgrader . Franska Bulldogen ;Xhanti och jag mår bäst i värme. Då vi umgås helst inomhus.
Jag längtar verkligen till försommaren nu när man kan placera sig ute på gräsmattan. Fast först skall jag få känna het sand mellan tårna. Typ 40 dagar kvar sedan så....då åker vi till Thailand. Underbart! Dottern skall bo med sin familj här i vårt hus då, så därför vågar jag skryta lite på nätet...tjuvarna har alltså inte något tomt hus att länsa och Xhanti får bästa lillmatten som sällskap i 17dagar. Idag är det lördag men den dagen blir likt vardagar då maken skall jobba och jag får fixa med mina små göromål själv.
Tror fönster i huset skall få bli putsade. Det är ju inte bara positivt med solsken....skiten syns ju mera då, men lite skit tar jag tag i. Eller så väntar jag... "ingen dör väl av lite skit i hörnen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela