diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Jo'de'ä'bra

Publicerad 2018-01-10 01:39:00 i Allmänt,

Tänk vad man ändrar sitt tankesätt när man fått sjukdomar. Många gånger så blir jag själv förvånad över hur man orkar. Det som inga friska människor ens tror kan hända och kännas , händer dagligen för oss sjuka men ändå säger vi: -jo det är bra. Det jag tycker är mest jobbigt (just nu) är alla biverkningar på medicinerna som skall göra mig bättre. Klockan är en bra bit efter ett på natten nu och jag ligger med kräk i halsen och brännande mage och tryck över bröstet pga. Illamåendet. Biverkning på dagens leukemi tablett. -jo tack...det ä bra* Mina ben smärtar också och skelletet i armarna och vadsbenen gör även det så himlans ont. Samma sak dag ut och dag in...år efter år. Humira sprutan jag tar för ; AS Gör att ens kunna stå på benen och slippa hög feber och infektioner & inflammationer i olika kroppsdelar gör min mage i olag. Den verkar egentligen bara som bäst med att mota bort sjukan ca 5 dagar (tar SPRUTA var 14de dag) Sedan är det bara vänta tills man får ta den 8 dagar senare och då börja magens olag jäklas igen - men det är bra.... Jag äter även vattendrivande då leukemi medicinen gör så kroppen samlar vatten. Jag får bla. svullnad i kinder och på hals , alla lemmar sväller också. Biverkan på denna är att om jag glömmer tillföra vatten i dryck tillräckligt så krampar musklerna. Jag får såklart urinera massor och ofta och ibland hinner man knappt till toan då jag blir kissnödig NU och inte sen...utan NU! Magnesium måste jag även äta pga. Leukemi muskelkramper Dessa är rena rama lavemanget efter 1 -2 timmar efter jag svalt dem. Jag åker ej hemifrån innan allt verkat klart. - men..jotack...jag mår bra Kalcium och Dvitaminer jag äter 2 gånger per dag, måste jag fort få in efter nattenS sömn annars fladdrar ögonlocken och ansiktet myrkryper och surrar. Läpparna blir i känsla precis som jag har elektricitet i dem. Jag har haft en period nu (alltså ibland) där jag fått öka intag med en gång till av kalcium. För det kryper i huden. Dessa måste jag äta pga. Borttaget av alla mina bisköldkörtlar. - men de'ä'bra. Nu har jag tagit en skrivpaus för att kräkas. Jag har ikväll varit på kalas och tog tabletten för sent. Jag brukar ta den vid 18 tiden så jag kan lida ca 5 timmar. Då kan jag oftast somna i sängen vid 23 tiden. Jag blir väldigt trött av cancer medicinen. En konstig trötthet. Den slår till som värst ca en och en halv timme efter tablett sökning. Efter att svalt tabletten för leukemi tar det ca 40 minuter innan värsta biverkningarna startar. Jag har skelletsmärta jämt! Men värre blir den efter intag. - Men jomen visst....jag mår bra. Smärtlindringen jag har är för dålig. Eller inte för svag utan för få. Jag har utskrift på 3 gånger / dag men då räcker ej den för natten Så då har jag oftast väldigt ont. Hjärnan har nog lärt sig att slå ifrån smärta. Annars skulle jag inte orka. Biverkningarna jag får av kortisonet är att kroppen sväller både i fett och vätska. Men den klar jag mej heller ej utan OM jag vill kunna röra mig Så det är bara acceptera alla biverkningar "För att ha det bra"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela