diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Vi går i ide

Publicerad 2018-02-05 10:19:00 i Allmänt,

Timmarna går, dagarna går, veckorna går och det känns som jag lever i kallt idé.. .inte kul. Visst finns kärlekens värme nära mig av ungar och hundars närhet men fy för att vara reumatiker denna vinter! Vi har haft kyla, snöstormar och mer kyla i omväxlande i flera veckor nu. Snön har vräkt ned och i Sundsvall har mätts till en och en halv meters djup på flera ställen. Lägg då till all hemska blåst som virvlat upp drivor över 2 meter höga.
Hustak har rasat i vår stad av snömängder och vi är i akut behov av skotta-hjälp av våra altantak. Min feta onda kropp är ej att tänka på i detta jobbsammanhang så vi väntar nu på folk vi beställt genom firma. Men som alla andra så önskar man ju hjälp NU , så vi får gott vänta på de duktiga takskottarna. Min kropp mår inge bra denna vinter. Det skulle vara förbjudet att bo på dessa breddgrader då skulle ju min familj också vara tvungen att bo i värme som jag vill. Jag kan inte flytta själv, då jag är beroende av min familjskärlek och närhet så då får värmefilt och jaccuzzibad värma mig. (Jaccuzzin har varit obrukbar i snöstormarna såklart) Jag har slutat äta kortison då jag hatar min ställda kropp. Fet är jag men kortisonet gör mig så konstigt svällde och jag gillar det inte alls. Då blir lederna ännu stelare och jag har värk som bränner i 8 på smärtskalan 1-10. Hela tiden värker alltså ALLA leder på min kropp och detta gör att jag gruva mig för att gå, stå, sitta. Jag vill gärna kunna komma ned på golvet till lekställning med barnbarnen. Det är mycket roligare att leva i barns tankar än i vuxnas tråkiga prat om väder, jobb mm... Då är det så mycket roligare att komma in i Liam's fantasi värld där polisen tar pappa för att han ramlat ur bilen när han inte haft bälte på sig. Polisbilarna kör fort och krockar så de får tag i pappa som få bo i fängelse med hårdbröd och vatten 😆😆😆 I helgen som var tog maken och jag en hemester. Alltså en semester i sin stad. Vi var på spa och bodde på hotell, åt god mat och drack massa gott. Väldigt härlig helg!
Idag skall jag vara sällskap på barnavårdcentral då minstingen skall få sprutor. Hon har blivit 3 månader nu den lilla Sagan.
I morgon skall pojkarna vara med mormor sin hela dagen. Tror vi skall leka massor och kanske baka lite. En liten deg för roligheten skull räcker gott och väl. Både jag och största barnet är otåliga och gillar byta lek fort. 9månaders Ebbe vill inte leka själv så han är världen goaste pusskalas pojken. Puss och mys är det bästa han vet.
Dagarna går alltså men det känns ändå som vintern gjort så jag är i ide. Jag drar mig för att åka, ringa eller messa folk. Jag vet att det är fel men jag väntar på att bli upptinad i kropp och själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela