diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Psyke

Publicerad 2018-02-24 01:26:00 i Allmänt,

Tänk vad rätt tankar kan göra en sjuk kropp bättre. Jag har nu varit och tagit en dusch igen efter att sovit tre timmar. Jag är så glad att trycket släppt OCH är så glad att JAG EJ HADE CANCER i magen. Jag har oroat mig i flera veckor och verkligen trott att det var nått fult i min kropp. Jag har känt mig låg och inte orkat tänka på saker som skulle kunna göra mig glad. Jag har ej planerat som jag brukar inför resa. Jag har ej planerat för städning och röjning i mitt hus. Jag har ej planerat för ev. uppstart av renovering i gästrum. Jag har ej sytt fast jag har massor av saker som väntar på att bli fixade. Kroppen har även varit hög i smärta men jag brukar ändå ha tankar och drömmar som lättar mitt psyke , även fast inte jag orkar göra jobben som tankar vill. Så här jag ej tänkt och drömt på många veckor. Jag har grubblat och tyckt att mitt leverne med alla fel på kroppen varit hemska och förmodligen skulle jag må ännu hemskare.... Jag vill ha tillbaks glädjen i att verkligen få leva. Nu har jag legat och jobbat inuti min hjärna med planer jag skall förverkliga. Jag har ju banne mig ingen cancer som skall låta mig dö! Jag har ju endast Leukemi, AS, SLE och hyperpara och släng av handikappande wipplach. Men jag skall EJ genomlida operationer, cellgift, strålning mm...för någon cancer i magen. Oj vad jag känner mig lättare i psyket nu. Jag skall bara spola och ge min kropp morfin för smärta så skall ni se att jag kommer orka leva gladare

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela