diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Nattpass och lekpass

Publicerad 2018-08-12 20:17:00 i Allmänt,

Inatt hade jag jävulskt skelettsmärtor och svällningar på underarmarna från kl 1-03. Jag hade tagit Glivec kl.21.15 och gått och lagt mig för att orka med "morgonpass" med morgonpigga barnbarn. Vaknade av att jag grät. Det gör så jävla jävla ont av denna Leukemi. Efter kl.03 blev sängen belamrad av barnbarn i omgångar. Jag bär tillbaka dem till sin säng nån gång men de kommer likt en bumerang tillbaks 😀jag intog då största barnets madrass på golvet...Men där blev vi snart två stycken😃😂😂 "Nattpasset" var slut vi 05.15 då smög Lilleman och jag ned på undervåningen. Han hade fått välling vid 4a nångång, och jag hade möjligtvis sovit totalt i en och halv timme typ sedan kl1. Jag klagar visst här nu men det har gått bra! Det är ju så att man är ovan av gny och gnäll(hör ju varje vändning) och mitt i natten har jag nu kommit på en säng som man kan få bredare och bredare 😁😁 Familysleep (en uppfinning som jag tror skulle slå igenom på marknaden:-D
Jag har haft barnvaktshjälp av 17årig tjej i 2 dagar. Helt underbart! Hon är så populär hos pojkarna och jag har fått massa avlastning(och roligt sällskap) Vi var på utflykt idag i 4 timmar. När vi kom hem somnade jag och Ebbe . Så skönt! Tack Ebba för hjälp. Nu är jag så nöjd och lagt mig för natten (kl är bär 20.15) men jag tror på ett nattpass till. Fast nu är sängen bredare då vi kastat ut maken. Stackars morfar fick gästrumsplats inatt. Men det är bäst så. Han vaknar ju ändå ej av barnens nattbestyr så då får vi bredare säng. Nu skall jag skeda med 3 åring och snusa in hans doft. I love it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela