diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Kortison och värme

Publicerad 2018-08-30 08:28:02 i Allmänt,

Utan kortison =inte skoj. Jag beställde mer medicin genom medicinklinik . De strulade till det och skickade nytt recept på min "gamla" sort av kortison. Så nu har mitt förråd varit tomt i två dagar. Hua! Säger jag. Igår hade jag kramper i fingrar och händer där låsningen satt i flera minuter. Om och om igen. Satt jag ned så låste sig knän & höfter . Jag går verkligen som en gravid anka i sumpmark. Inte snyggt av mej som ful och fet kärring. Så idag skall jag hämta ut och knapra på underverkstabletten. Att jag blir uppsvälld och fluffig av kortisonet kan jag leva med men att vara handikappade stel med hemsk smärta därav har jag svårare att ta. Jag ligger nu under värmefilt för att mjuka upp lederna och pigment. Värme är underbart! Denna sommar har kroppen mått mycket bättre pga. Sommarhettan som mjuknar upp min kropp OCH humör. Hösten kom fort i väderomslag. Fina dagar men barometern visar fukt och det känns i kroppen. Jag är jätte avis på dottern(med familj) som just nu njuter i Greklands härliga sol. Jag vill oxå åka! Men jag får vara nöjd med kortison och värmefilt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela