diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Lever ej som jag bör

Publicerad 2018-04-15 08:45:00 i Allmänt,

Att leva på rätt sätt alltså på sätt som gör livet bättre åt leva är faktiskt en konst. Att vara en superbra människa som äter rätt , sover rätt, rör sig rätt, skrattar rätt, har rätt hållning och luktar rätt. Det kan läggas till massor av rätt man skall vara. Jag lever inte rätt. Punkt. Jag mår inge bra heller och skulle såklart må bättre av att byta min livsstil men jag vill inte. Jag vill inte för jag tycker det är tråkigt. Att just leva med tråk är det sämsta jag vet. Att göra saker som andra anser ska vara bra och sååå rooliiigt. Nejtack. Jag vill inte. Men jag vet också vad för slags leverne jag mår bättre av och så här jag inte levt den sista tiden. Jag bör leva i intervaller under alla dagar. Alltså : göra saker- vila-röra saker- vila- leva med saker- vila En slags livsbana under dagen där mitt aktiva liv inte kör på hela tiden. Jag tycker det är skittråkig att leva så ,men det är ett måste för att jag inte skall må som jag gör nu. Jag har enormt ont. Jag skulle vilja rita en smärtkarta över min kropp så ni fattar vilken skit jag bär på. Inte för att ert liv blir bättre av det men mitt liv kanske blir lättare att leva i. Jag själv måste bli påmind så jag slutar gå på som jag gjort. Men det är ju sååååå trååkkiiggt . Jag har haft alldeles för kul den sista tiden. Fått resa , varit med barn och barnbarn ofta , varit på roliga shower, lekt och skött hushållet precis som jag varit en frisk människa. Men nu är det stopp . Pang. Ingela nu är det slut. Poff nu föll all energi.
Igår var vi på standup show och innan dess var vi på bar och resturang.Vi tog även goda drinkar i jätteroligt sällskap efteråt. Det blev en jätteskoj kväll fast min kropp smärtar hemskt mycket Det så jobbigt och smärtsamt att bara kännakläder på min hud. Det bränns som eld av bara tryck från en blus. Det gör ont att sitta, det gör ont att gå, det gör ont att skratta det gör ont att stå. På dagen innan restaurangbesök hade jag försökt skura undan skit på bänkar och golv i vårt hus. Allt detta för att förbereda för eventuellt besök idag. Jag vill att huset skall kännas någorlunda rent och helst vill jag ha hembakat att bjuda på. Jag vill ha det såhär och jag försöker ha det så här men det är jätte jobbigt. Jag blir helt färdig att leva efter "friskas normala leverne" . Förstå mig rätt. Jag väljer själv att göra saker men jag gör nog mer än jag bör , bara för att livet är och ska vara roligt att leva i. Men jag bör nog gå tillbaks i intervall leverne som jag lärt mig på rehabcentrum för många år sedan? Men det är ju sååå tråååkiigt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela