diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Hej jag är sjukpensionär

Publicerad 2018-04-16 07:07:00 i Allmänt,

I veckan som gott har vi varit på två roliga shower. Standup där de kört efter manus men äv samtalat med publik. Första frågan var alltid; -Vad jobbar du med Vissa ville troligtvis inte svara pga. blyghet eller obekvämt att prata engelska (standup av nyazelare Al Pitcher) Jag var väldigt glad att vi inte satt på de främre raderna. Jag skulle blivit så obekväm av frågan. För det första pga. att jag är bara medelbra på att prata engelska och hur tusan säger man sjukpensionär på detta språk? Sickpenis? Nej fel fel ....sick...notold...but...free...like them? Sedan så dödar man lätt samtal med att svara vad jag är. -oj?...hua då... varför då?? Det blir inte så kul att skämta om detta " yrke" Åså nästa svar från mig; - I have leukemia, wipplasch and reumatica. Hur jäkla kul blev det nu i standup samtalet? Inte värst humoristiskt precis. I vardagslivet är det ju samma. Man definierar sig med sitt yrke. Jag träffar numera inte många som inte jag redan känner ( och vet mitt liv ) så det här ju underlättat massor ju längre tid med sjukdomar det gått. Jag har varit wipplasch skadad sedan jag var 28år Haft diagnos Beschtrews i 7 år och nu i sommar har jag haft cancern , KML i 5 år. ~tiden går fort då man liksom har roligt? Nä men den går ändå... även i "O--roligt" liv. Nästa fråga som brukar komma är: - MEN vad gör sjuk hela dagarna???! Ja, vad gör jag? Sånt som måste göras av alla för att leva hel och ren och kunna inta föda är väl huvuduppgiften i mitt liv. Den gör ju alla FAST de innehar vanligt yrke, men jag orkar eller rättare sagt; KAN INTE ha dess tempo. Kroppen håller ej för det. Det är rent av omöjligt . Så mitt liv består mest i att överleva. Överleva i vardagen , överleva med smärtan och att överleva cancern. Men jag vill INTE göra den på första parkett..... för då kan jag få frågan - var jobbar du?
Bilderna visar screenshot (skärmdump-foto) från översättning

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela