diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Långt mellan

Publicerad 2017-09-06 10:37:57 i Allmänt,

Blogginläggen sinar allt mer och mer men diagnoserna finns kvar. Det är liksom oftast samma samma med dalar och toppar i smärtor, biverkningar och göromål.

Jag går nu igen som en bredbent sengångare .
Det är ofta jag säger
- att det är tur jag redan är gift då jag är både ful, går illa och har nästintill alla fel.

Jag har ännu en gång fått penicillin.
I helgen som var fick jag jumboDUMbo -böld igen som turligt nog sprack läck på söndagsnatten. Var och köttsår som nu övergått i feber är inte skönt.

Ändå var helgen helt underbar! Vi var på weekend på Ulvön och fick privat sittning hos surströmingleverantör.
Att få sitta i en sjöbod och äta strömming och dess tillbehör var en mysig stund även för mig som äter dem men tycker inte det är något värst gott (smakar ju ingenting mer än salt). Som jag trott så blev natten inte skoj efter suris-middagen då det är naturligt att jästfisk vill skrika i magen. Men en sådan bagatell är inget att klaga över. Finns jobbigare saker.
Och att få sova på vackert hotell och äta frukost , lunch och middag som jag ej lagat till är lyx!
Några snapsar och drinkar hann vi även med i helgen.

Söndagen innan hemfärd med färjan fick vi uppleva den lilla ön i lånad bil av "inföding". Det är tur man har en surrig man som känner folk här och där och får sådana här kontakter och dessa upplevelser ;-)

Idag skulle jag egentligen till tandhygenist men med feber och inflammation i kroppen vill jag ej utmana ödet att peta hål på tandkött oxå.
"Det liksom räcker nu"

Så idag skall jag bara sitta i mjuk fotölj eller ligga på golvet för att leka med 1 åring som kommer på besök med sin mormor (min lillasyster)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela