diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Vaken efter operationsnatt

Publicerad 2017-10-25 06:54:00 i Allmänt,

Att ligga på sida upppallad med kuddar och täcken har gått bra inatt. Jag har sovit nästintill som en stock. Morfinet (både långverkande och kortverkande) och två andra ...som jag ej kom ihåg namnet på (*ketagan och repk*) gjorde min smärta uthärdlig. Jag fick maken att leverera frukostflingor och skorpor till sängen där jag åt upp detta och somnade om. Älskade sonhustrun hade tillagad god mat och dotternsfamilj hade ritat teckningar, köpt rosor och snacks. Detta hörde jag av maken igår men såg det aldrig då övervåningen säng var allt för lockande. Tack allihopa! För er hjälp och omtanke! 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚 Intag av tramadol och alvedon har i natt mildrar också. Nu klockan 6 var jag så hungrig så jag har tussat ned i kök för storfrukost intag. Jag sitter relativt bra på friska skinkan på mjuk kontorstol som vickar fram i konstig ställning men det blöder så mycket mer av tryck på låret. Jag mår mycket bättre än igår kväll men beschttew och wipplasch gör väldigt ont pga. att legat på operationsbord och sjukhusbrits flera timmar. (Hade såklart ont före också men blev ej bättre av dessa "sängar") Idag kommer jag inte orka något mer än ligga skönt och bara vara. Sova ligger högt på min önskelista idag i mörkt hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela