diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Höst 2017

Publicerad 2017-10-04 07:49:50 i Allmänt,

Hösten igår har fortsatt i samma tråkiga väder som sommaren 2017 gett. Nästan alla i min omgivning säger att de känner sig trött och "urlakade" . Avsaknad av sol och värme med nlå klar himmel gör massor på människors psyke, även på mig. Jag försöker ju ha intressen som fördriver min tid :sy, lägga speciella pussel, spela spel på mobilen, fönstershoppa eller bara umgås med ungar å hundar och hemgjort...kaffe. Ändå skriker mitt inre och mitt yttre efter värme. Googlar runt och drömmer mig bort, ser på sociala medier Hur andra hittar sig under parasoll eller promenader i vackra vyer. Lyllos dem! "NÄE int' ä' jag bitter ;-/ Tur att humöret hålls uppe av ungarna runt om mig. Igår hade jag privilegiet att få hjälpa till som barnvakt åt systerdotterns dotter. En 1åring med lek och upptäckysterhet det gav känsla av sol i mitt inre när det spöregnade och var mörkgrått ute. Jag är glad att kroppen håller ihop då och då för sådant jobb men flera dagar i rad skulle nog bli för mycket. Jag blir slut i kroppen av att passa upp. Jag fixade även middag åt 5 personer och diskade i omgångar efter lunchlagningen (åt 4personer) och middagen. Det är jobbigt att be om hjälp så jag gör allt själv med suck i huvudet. Idag känner jag för att rymma fältet och kanske möta opp en kär väninna på lunch?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela