diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

De kallar det hysteri

Publicerad 2017-11-29 06:59:05 i Allmänt,

ibland möter jag någon eller hör av andra att de tycker detta med julen är hysteri. Jag förstår dem ej. För mig är det total lycka. Jag älskar verkligen julklappar. Jag kan använda det starka ordet älska. För jag tycker om att tänka ut, köpa, planera, slå in, rimma (fast jag är dålig på det) och jag älskar även själv att få paket. Paket som någon slagit in och även de tänkt på just mig då de gjorde eller skaffade just det paketet till mig. Jag tycker det även är mysigt att få pynta huset. Igår tog jag fram advent sakerna och bytte gardiner till just adventgardiner. Tomtar och julgardiner och även vår gran kommer fram på Lucia. Jag gillar att få ha traditioner även om grunden till traditionen ej betyder just något för mig så blir jultradition med klappar och julisar något jag gillar i vintermörkret. Och iår har vi tre barnbarn. Tänk så kul att få smitta av mina "älska-paket-känslor" till dem 😊 Vissa andra familjer har bestämt att skänka sina gåvor till bättre behövande eller fixa julklappar med ett paket för att slippa hysterin. Det är oftast en lat i just den släkten som kommit på detta och kör då över "vi-som -älska-julhysteri" (typ jag å du Vicky;-) Vill inte någon fira jul på mitt sätt så behöver de inte det! Min tradition är ju min och jag älskar den. Jag skulle nästan vilja vara en sådan som man kunde hyra för att tänka ut och köpa gåvor Tänk vilket drömjobb 😉 Nej inte jag....jag vill vara självisk mot "de mina" just det är min tradition på jul. Andra tider om året kan jag ge till andra. Men det är de som säger att de ska banta mellan jul och nyår....det måste väl vara bättre att banta mellan nyår till jul?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela