diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Leva livet

Publicerad 2017-06-30 21:51:41 i Allmänt,

Bilvård på våra båda bilar, gräsklippning och småpyssel hemmavid har styrt upp min dag.

På eftermiddagen tog kroppen en lång välförtjänt vila innan vi fick besök och köpte hem hämt-pizza.

Svårare än så behöver inte det vara att få dagen att gå.

Det är ofta jag får just den frågan;
-MEN?? Vad gör du jämt och hela dagarna?? Är det inte tråkigt utan jobb?

Jovisst är det tråkigt att inte ha det sociala och det socialaspelet ni arbetande människor har . Fast jag kan berätta att när man inte har en fungerande smärtfri kropp är det glädje att "bara" göra måsten för och i sitt eget liv.

Så att jag kan få jobba på med saker ni friska måste göra också , blir liksom ett dagspass för mig och min kropp.

Jag skulle aldrig kunna stapla upp dag efter dag timme efter timme med arbeten som måste utföras. Min kropp pallar inte det.
Utan jag får liksom känna in... just nu kan jag...så då gör jag.

Så mitt jobb är att arbeta med att leva.

Imorgon skall vi på tågutflykt.
Det får bli min lediga dag....men jag vet att kroppen kommer utarbetas av att bara vara med. Fast det gör inget! 
Sinnet och minnet blir rofyllt och det är ju en mening med livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela