diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Lunchvila

Publicerad 2017-02-28 12:47:31 i Allmänt,

Det är tider att passa om man har barn. Vi åt lunch och nu sover lillen efter att vi läst bok.

Jag ligger kvar o flippar på mobilen då vi har städerskor i huset just nu på nedervåningen.

Jag är mindre ivägen om jag ligger kvar här.
Inte klagar jag för det inte. Det är ju skönt o mysigt.
Jag har idag börjat äta vanlig tablett istället för brustablett av kalcium.

Känner inte någon skillnad än iallafall men jag får väl känna mig för ofta.

Det som sker om jag ej blir hjälpt av tabletten är att ögonlock och ansiktsmuskler rycker o darrar .

Blir det mycke känns det som elektricitet i läppar.

Jag fick utskrivet en provkartong 30tabletter. Det underliga är att de inte ingick i högkostnadskortet.

Underligt. Bara storförpackningar ingick så jag får väl se till att läkare skriver ut så om dessa tabletter funkar bra iframtiden.

Jag beställde även Glivec och humora igår. Glivec har slutat vara patent på så nu ginns kopior. Det är dem som ingår i högkostnadsskyddet annars får jag betala 20000kr / ask =1 månad räcker den till.

Jag beställde en ask av den nya och ska testa tänkte jag. Tar sedan blodprov efter 3 veckor och funkar den som vanliga Glivecen så bestället jag fler annars bör läkare få skriva på recept att den ej ingår. För inte kan jag betala 20000kr /månaden heller... jag har ju sjukpension....inte rik....

I Usa har den funnits någon månad och vissa som använt den har fått mer biverkningar. Det är ju igentligen underligt då det ska vara en kopia av tabletten.
Får väl se hur min kropp tar emot den oxå.

Mycke nytt nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela