diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Moment 22

Publicerad 2017-08-11 14:04:21 i Allmänt,

Igar led jag av kramper "from Hell"

Jag tror MEN VET EJ att det kanske beror på vattendrivande medicin jag äter för min svullnad.
Jag blir så mycket rörligar och ansiktet och halsen känns mer normalstorlek om jag äter den, men nu läste jag en notis från gammal "må-leva-bra-må-tidning"

* utdrag från notis= Man vet också att kramp uppstår hos personer som tar vätskedrivande medicin, eftersom saltinnehållet i kroppen då kan komma i obalans. Salt är en natriumklorid, och brist på natrium kan ge kramper 

i benen.

Många pekar ut magnesiumbrist som en orsak. Magnesium finns framför allt i skelettet men även i musklerna och en liten del i blodet. Därför kan det vara svårt att med ett blodprov avgöra om man har magnesiumbrist. 


~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag äter magnecium tillskott och idag struntade jagvattendrivande.jag drack vätska som en galen kamel igår em. Och kväll det hjälpte inte just då och vätskan jag tillför är ju annan slags vätska än den som byggs på i min kropp pga. Leukemin. Men att dricka är jy inte skadligt så jag hoppas på placebo effekt. 


Idag mår jag nästan som vanligt igen (vanligt för min kropp) och har suttit och klippt gräsmatt med gräsklipparen, dammsugit nedervåning, röjt prylar, tvättat och hängt tvätt och packat för övernatt ing hos vänner ikväll. Så jag får vara nöjd med min kropp idag. Den skriker inte Aj som igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela