diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

Bakdag

Publicerad 2016-11-30 05:50:43 i Allmänt,

Igår hade syrran min och jag en bakdag.
Vi tvingar oss till att försöka förstå vad det är så roligt med detta göra.

Jag äter hellre än gör.
Detta gäller även mat.

Men jag kan baka OCH jag bakar men att göra det för att man tycker det är kul är annan sak.
Jag tycker även att det är urtråkigt att prata bakning och att behöva se på tvprogram som bakar är rena tortyren i trälighet.

Fast denna bakdag blev rolig. Det är alltid roligt att göra nått tillsammans. Vi fick inte runda segkakor...mtn de ska inte va så....enligt VÅRT recept ....hihiii. .

De är väldigt goda iallafall, fast de ej blev runda.

Jag satt mest o glodde o vände bröd i ugnen så varm blev jag.

Jag har fått bra respons på penicillinet.
Så nu har jag ej ont i magen.

Fick en ny kallelse (med handskrivet brev) att jag skulle komma till vårdcentral för provtagning. Jag fattar inte hur vårdpersonal gör men samordna o prata kan de verkligen inte!

Jag valde ju att ta dessa prover för 2 veckor sedan med labb remiss på sjukhuslabb och har t.o.m fått svar på att alla prover var Okej.
(Som jag redan visste då jag tagit samma prover för annan instans)

De har INGEN översyn eller så är deras datasystem under all kritik.
För varför ska samma människa behöva ta ut samma blod för att få samma svar bara för att man tillhör olika diagnoser och dess olika mottagningar?

Så konstigt!

Men ännu konstigare att denna handskrivar sjuksköterska kallar mig på samma provtagning som redan gjorts av hennes vårdcentral redan...

Vad tusan kostar detta sjukvården?
Detta måste väl vara en sak som politiker bör se över? Vilket resurs slöseri.
Så nu kl8 ska jag ringa o berätta IGEN att de jobbar i onödan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela