diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

läsande tröst

Publicerad 2016-03-29 09:12:09 i

Jag har funnit 2 olika forum där kml pacienter kan få skrika ut frustration, smärta, frågor , glädje mm..
Jag har ej funnit några svenska forum så jag får läsa amerikanska problemlösningar.

Det skiljer sig mycket i mellanåt från mina läkarkontakter då allt " där över"  görs med pengar från /genom personliga försäkringar .

Dessa ev. Problem slipper vi Svenskar= 
tack o lov! 
Då vi har vård genom skattens medel.

Däremot är våra smärtor och besvär likadana i många fall.

Att andra har smärta så man vill grina och skrika är såklart inte kul, men jag känner ändå tröst i att inte vara ensam om att känna denna skit!

Biverkningar som gör oss helt kraftlös och trötta så hjärnorna våra lägger ned för att orka tänka:  är en vanlig biverkan. 

Smärtorna gör oss också trötta såklart , men att få vetskap om att Glivec gör oss trötta är en skön förklaring  av min orklöshet.

Jag gör massor med göromål i ren ilska  och protest mon min Jäkla kropp men nu känns det stopp.

Att jag tagit Humira sprutan för 3 dagar sedan är en förhoppning att få känna mig bättre i Beschtrew  smärtorna .Fast just nu är det Kml som känns jätte mycket.

Skelettet smärtar så inåt helvete
- så jag gruvar mig lyfta en kopp.
- Gruvar ställa mig opp
-ja...som sagt : jag är inte på topp!

Så då läser jag forum där jag finner mina likasinnade.
Fast jag vågar aldrig ta kontakt...då jag är feg att skriva på engelska. 

Så jag läser bara...som tröst

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela