diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

oro FUCK CANCER

Publicerad 2015-02-27 07:42:10 i

Vi har levt i oro en längre tid nu och senaste tiden har varit värre så det känns som jag bara andas halva andetag.


Jag säger ännu en gång:
FUCK CANCER!

Det är så mycke skit som följer med dessa Jäkla diagnoser.
Vi tänker konstant på min mamma som kämpar just nu på sjukhuset.
TUR och tacksamhet är att vi är många som bryr oss om varandra i vår familj så vi kan stötta,avlasta och vara där för varandra och vår älskade mamma /sambo/mormor/farmor/svärmor/syster/ moster och vän.

Varje familj har säkert på sitt bästa sätt att lösa kris situationer och vi löser det med omtanke från många håll och respekterar vad vi alla vill och känner själva.

Ändå finns inte sömnen där, ändå är oron på topp och i mellan åt känns det som jag bara vill kliva ur mig själv till nån lugn orofri  plats. 

MEN DET GÅR JU INTE.

NI som röker SNÄLLA SLUTA MED DET! 

Det är just denna jävla drog som satt min mamma och oss i denna oro. Det hjälper inte att ni proppar i er vitaminer oljor och diverse naturpreparat för att förlänga ert liv. Sluta rök!

Cigaretter =massa cancer diagnoser 

Som ni ser bär jag på ilska samtidigt som gråten finns här konstant. Känns som vi alla kvävs av oro.

Vi hoppas och hoppas talar och gråter tillsammans.Vi avleder våra tankar tillsammans genom att göra olika göromål.

Vi försöker fortsätta leva som mamma Vill fortsätta leva,det känns trösterikt att få avleda oron och känna varandra närhet då vi gör olika saker.Det är vårt sätt (vår stora familj) sätt att orka och pumpa in mer energi att orka.

Det kan vara att gå ut med lånad hund, åka och fika på café,  krama ett barnbarn, renovera hos varandra, kolla på film eller sport, spela kortspel, bada eller även att vara på shopping. 

ALLT sånt som mamma älskar att göra.

För mamma skall orka kämpa mot infektioner och annan skit så får hon våra ord att leva vidare genom. Det ger energi mot oro.

MAMMA DU ORKAR DET HÄR <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela