diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

julhandel på natten

Publicerad 2015-12-22 23:13:14 i

Ibland är jag smart.
Åkte hemifrån 21.40 stanna till och handla på ÖB innan jag storhandlade julmaten på Ica.

De hade kvällsöppet till kl.00 idag.Så himla bra!
Ingen trängsel!
Inga samtalade pensionärer som stoppade upp gångarna utan bara bra shoppare som tänkte som jag.
Att inte vara ivägen för andra och lungt snabbt och metodiskt handla maten.

Jag blev klar med fulla matvagnen på en halv timme.

Detta skall jag göra varje år!

Handla julklapparna sista veckan på 2 dagar och mathandla på natten.Så himla smidigt!

Iår har jag gjort förberedelserna själv utan min mans hjälp.
Han jobbar sena kvällar  men det gör inget.Bara jag har kropp som orkar, klarar jag mig själv.

Dottern har som vanlig städat huset (hon gör det varje vecka åt oss, då vi betalat henne en slant för besväret)

Nu har jag proppat i mig Glivecen och skall försöka somna innan jag blir illamående.

Det funkar bättre att ta den på kvällarna, bara jag tar den när ja ska sova.
Annars blir kvällarna förstörd, precis som förmiddagen blev förrut .Då jag svalde Leukemi: Glivecen på morgonen. 

Godnatt! 
🎅 Imorgon  äre' dan före dopparedagen och vi här i Sundsvall har spöregn och en halv grad varmt ute.
Julkänslorna får man i år bygga inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela