diagnosingela.blogg.se

Hur är det att leva med Kronisk myeloisk leukemi, Bechterews, Nackskada, Crohns, Hyperpara?

massa mediciner

Publicerad 2015-08-26 19:06:51 i

Uttag av Glivec, kalcium och d-vitaminerna.

Det var en ny farmaceut idag på Cura så hon gjorde de här frågorna dom hon lärt sig...
-tar du fler än ordinerat?
-ja glivec slår ut kalcium så jag har fått öka dosen
-vill du fråga nått om medicinerna? 
-Näe. Tack,  men du kanske vill fråga mig? Jag är kanske mer proffs på hur det verkligen är att ha dem än vad ni har läst er till, svara jag.

-ja det förstås. ..du har haft dem länge?...
-japp svara jag.Jag känner om kalcium nivån är för låg svarade jag.

- oj vilken tur du har högkostnadsskyddet !

-ja eller ännu mera tur att jag lever i sverige.
:det blir himlans dyrt på en gång detta går ut
 Då mina mediciner är så dyr...jag har humira  oxå.

-OJ! JA då förstår jag OJ!

Jag tog mina mediciner i gratis påsen och åkte iväg för att fixa natt- barnpassning åt mina systerdöttrar.
De är oxå medicin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela